W.Green is een full-service branding en communicatiebureau uit Amsterdam. Het is een purpose driven agency die ethiek en esthetiek samenbrengt. Ze werken samen met duurzame mode- en lifestylemerken zoals Yoni, ARMEDANGELS en Pukka.

In 2021 heb ik bij W.Green mogen afstuderen voor de opleiding Communicatie & Multimedia Design. De hoofdvraag van mijn afstudeeronderzoek was: “Hoe kan W.Green haar allround services beter communiceren aan huidige en potentiële klanten?”

Ik heb voor mijn onderzoek onder andere het merk en de huidige mediakanalen geanalyseerd, best practice onderzoek uitgevoerd en ik ben in gesprek gegaan met de doelgroep. Door middel van verschillende iteraties is vervolgens het concept “Combine for impact” ontstaan. In dit concept communiceert W.Green de kracht van hun services en welke impact deze maken op de merken waarmee zij samenwerken.



Fragment uit de bladformule
Foto Mitchell van Voorbergen voor BUMI

Uit het onderzoek bleek dat een zine een geschikt medium zou zijn om de services te communiceren. Een zine is een magazine over een specifiek onderwerp wat op kleine schaal gemaakt wordt en handgemaakte elementen bevat.  Ik heb daarom voor W.Green een bladformule ontwikkeld dat als leidraad gebruikt kan worden bij het maken van de zine. Het document gaat onder andere in op de merkidentiteit, doelstellingen en content van de zine.

Bij het ontwerpen van de bladformule heb ik gefocust op het samenstellen van duurzame content. Het communicatiemiddel moet namelijk wel voor een langere tijd relevant zijn. Hiermee kan W.Green op een passende en diepgaande manier haar allround services communiceren.

Zines staan bekend om hun authentieke karakter.
Om dat gevoel te creëren, heb ik de typerende W.Green blob met de hand geprint en verwerkt in de bladformule
.

Back to Top